23 augusti 2009

Överleva Stockholm.



Nu är jag på plats i den stora staden. Min först vecka på Berghs har passerat, och ja det har varit riktigt roligt. Vi blev indelade grupper som var allt annat än klassvis. Och fick som uppgift att göra en dålig affärsidé till en lyckad affärside. Min grupp fick Evighets Holken. En holk som inte bara är otroligt hållbar, utan också väldigt lätt att "byta bo" på. Men vi gjorde om konceptet lite, och döpte om holken till Cityholken. Tanken är att få in småfåglarna till stan, och en liten del av holkpengarna går dessutom til gynna en utveckling för en grönare storstad. Såhär blev loggan. Och för att piffa upp den annars ganska tråkiga holken fick fåglarna lite trevliga korstygnsfraser på utsidan av sina hem.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Finare än fint om du frågar mig. Lätt den snyggaste presentationsfilmen blev det ju också! Sjukt bra början vill jag lova

    SvaraRadera
  3. wow var det du som designade layouten på holken?

    SvaraRadera
  4. yes, det var jag! Går du också på Berghs?

    SvaraRadera