12 mars 2010

Taket

Det är mycket i skolan nu. Nu senast har jag tillsammans med Richard i klassen gjort ett grafisk profil för ett så kallat botique-hotell. Vårt placerade vi som små hus ovanpå några av Stockholms innestadstak. Pyssesmå hus i annorlunda material. Här har ni resultatet av visitkort och brevpapper, också det i ganska så annorlunda material... Hela konceptet har varit att jobba med kontraster och emot normer. Ett normlöst boende kanske man kan säga.
Hinner inte riktigt med att rita, trots att det är det jag helst vill. Men det kommer, en lång illustrationskurs har precis börjat, och jag håller för fullt på med ett uppdrag för järfälla komun som innefattar en hel del illustration. Men mer om det sen...

1 kommentar:

  1. Oj vad läckert. Det är så roligt med kontraster. Jag håller själv på att fundera ut hur jag ska kunna tillverka lite roligare, mer kreativa visitkort som fångar uppmärksamheten hos potentiella kunder., hmm

    SvaraRadera