15 april 2010

Tidningsdesign


omslag
plocksida
innehållssida
repotage
illustrationstävling
illustrationstävling fortsättning...

Vi har en fantastiskt bra lärare just nu i redaktionell design. Än så länge har vi betat av tidningsdesign, men bokformgivning och CD-omslag kommer. Hur kul som helst! Här kommer en liten del av slutresultatet på min tidning. Den fick heta Stafett Den går ut på att redaktionen väljer ett tema för månaden, t.ex. illustration, och sedan väljer det en illustratör och ger den ett tema. Den illustratören får i sin tur välja sin favorit illustratör, och så vidare....

Det kan bli massor med skojjiga staffeter; illustratörsstafett, fotostafett, skribentstafett m.m. Men alla ska helst vara hyffsat okända, för att få in dem i rampljuset! Och på så sätt kan man också se tidningen lite som ett kontaktnät till andra kreativa filurer!

6 kommentarer:

  1. skulle gärna ha ett ex till läsning med stil!

    SvaraRadera
  2. Jag har planer på att försöka genomföra tidningen! Men det kanske dröjer ett litet tag...
    Du Anonym, har du kanske också gått på berghs?

    SvaraRadera
  3. hihi ja det har jag och han var klart bäst under de 2 åren :)

    SvaraRadera
  4. Den där delen av slutresultatet på din tidning ser helt helt fantastisk ut! Om den där fotostafetten blir av vet du att jag är på... Det skulle vara så himla himla kul! Vad smickrande det var att se sitt eget namn på framsidan också, blev helt rörd! Jättefin grafisk design!

    Kram,
    Lisa Marie

    SvaraRadera
  5. Ja! Jag ska försöka se till att den blir av! Då ska du få vara med! Jag ville ju ha med dig redan nu, men tiden tog liksom slut....

    Kram!

    SvaraRadera