24 februari 2011

Caféinvigning i Grimslövs föreningslokal

Jag och några till från skolan har under vintern fått i uppgift att göra om en lite bortglömd föreningslokal i Grimslöv till nån slags samlingsplats och till ett café. 
 Såhär trist såg det ut när vi började.
 Inte världens finaste möbler kanske. 

Här har ni en liten stopmotion på hur en arbetskväll såg ut. Jag och Annie tapetserade för första gången. Och vi lyckades!
Men efter en massa timmars målande och efter lite loppisfynd blev det hemskt mycket finare. Den soffan är det dyraste vi köpte, men det var den värd.
 Mina djur från Djurkalendern fick vara med. 
På invigningen bjöds det på massa olika fina bakverk och våfflor. Jag hjälpte dock inte till med den delen. Bakning och matlagning är inte min grej. 
Och vi hade en fiskedam såklart. Till höger har vi en hemskt bra Klara. Hon kan det där med kök mycket bättre än jag. Observera den fina fågeltapeten. Grimslöv kallas för fågelriket, därav fågeltemat. 
Det kom massor med folk. 
 Både elever från folkhögskolan och folk från Grimslöv. 
Här är några från skolan.
Här har vi en lite trött Elsa, hon har varit väldigt delaktig i bygget av cafét. 

Lite senare under kvällen bjöds det på lite livemusik. 

Varje onsdag kommer cafét vara öppet, och det kommer vara lite olika teman varje gång.  

3 kommentarer:

  1. Det blev verkligen skillnad. Häftigt! Å kul idé det där med tapeten :)

    Fin blogg förresten!
    /Frida

    SvaraRadera
  2. åh vilket roligt projekt!

    SvaraRadera
  3. Det var ett superroligt projekt. Men den blev lite stressigt i slutet....

    SvaraRadera