18 maj 2011

Min fantasi under 90-talet

När jag var hemma i Västerås en supersnabb sväng för att börja mitt flytt hittade jag massa texter och bilder från lågstadiet. Jag hade svårt att välja så här får ni en hel drös med bilder och texter. Jag vet inte om min mormor kan flyga, men här kan hon det...
Jag kan ha varit lite poetisk i lågstadiet, för min farmor dog ungefär när den här bilden gjordes.



Supersmart!
"Vem har tagit min kaka? När går nästa tåg?"

Om ni undrar varför Sniglar flyger så har ni svaret här.
Jag kommer ihåg att vi hade en låda med massa bilder man kunde skriva texter till, jag har säker 100 olika små konstiga historier, här är en.
Vad man behöver på en öde ö...

Mycket handlade om döden och mycket om kristendomen, ganska kusligt. Två av kanske 15 små skrivböcker handlade om kristendomen.
Himla mycket om döden som sagt...
Det var mycket texter om djur, jag gillade djur supermycket redan då....

3 kommentarer:

  1. "Men pappa kom till jävulen för han svärde så mycket". Det här var det absolut i särklass allra finaste jag läst på länge! Och verkligt poetiskt, på ett sådär lite dråpligt sätt som jag gillar. Flygsniglarna var fantastiska. Ibland undrar jag om man inte hade sin kreativa höjdpunkt ett bra tag innan mellanstadiet.

    SvaraRadera
  2. För min del var iallafall lågstadiet min mest kreativa skrivtid, massor med konstig fantasi!
    Om det skulle finnas nån slags himmel tycker jag dock att man ska få komma dit även om man svär!

    SvaraRadera
  3. Berättelsen om den stora stekta bananen är ju helt fantastisk! Tänk en banan som kan mätta 15 (eller om det nu var 16) personer, den måste vara helt sjukt stor :) //Petronella

    SvaraRadera