16 april 2012

En skoluppgift

Har ju glömt att visa en skoluppgift som jag redovisade för några veckor sedan. Uppgiften var att göra en grafisk profil åt ett stort konstmuseum som ska öppna på Värmdö. Museet är lite annorlunda, det kommer inte bara ställas ut konst, utan även konsthantverk, arkitektur och design. Det håller på att byggas för fullt och är garanterat värt ett besök när det är klart. Eftersom det ligger så himlans fint i naturen bland hav och tallar gjorde jag ett mönster som jag tyckte passade in.
Jag ville inte göra något strikt museum, utan ville att det skulle kännas lite mer jordnära och kreativt. Därför blev logotyperna såhär.
Lite typsnitt och färger.
Lite visitkort.
Lite affischer.
Och en broschyr över kommande utställningar.
Den här profilen är så klart inget som kommer bli på riktigt. Är inte helt nöjd med slutresultatet heller, men det var en himlans bra kurs i skolan och jag har lärt mig massor.

7 kommentarer:

  1. I dont understand a word of swedish, but I think this corporate design (isn't it?) is so very cool! cool cool cool! :)

    SvaraRadera
  2. I like it! Tycker loggan själv säger mer än mönstret på första bilden - men jag gillar det också :)

    SvaraRadera
  3. Åååh vad fint!
    Jag vill ha färgerna och mönstret som tapet, fixar du det? :)

    SvaraRadera
  4. Urtjusigt. Väldigt fina typsnitt också!

    SvaraRadera