3 maj 2012

11 frågor & 11 svar

Jag fick 11 frågor att svara på av distant diying. Och här kommer mina svar!
1. Vem har peppat dig mest genom livet? hur?
Mamma och pappa helt klart. De har alltid tyckt att mina pysslerier genom livet varit roliga och alltid uppmuntrat mina projekt. Och aldrig tyckt att jag borde skaffa mig en "riktig utbildning". De tyckte heller aldrig att jag var dum som tog paus från Berghs. Himlans bra föräldrar de där två.

2. Har du någon skämslåt? En låt du älskar men undviker att andra får reda på att du älskar? Vilken?
Jag lyssnar nog på rätt mycket skämmig musik. Älskar Family Affair med Mary J Blige och rätt mycket annan rnb från tidigt 2000-tal. Sjukt dansvänligt.

3. Hur ser ditt drömlivs-skiss ut?
Någonting superstort. Som man får pyssla med riktigt länge. Som till exempel de här papegojorna jag ritade i somras. 
4. Hur sover du helst?
Har precis fått mitt livs första sovrum, som verkligen bara är sovrum. Där sover jag sjukt bra. 
 5. Vad gör du för att bli på bättre humör?
Kollar på katter på Youtube, eller hänger lite med min katt. Eller ritar.

6. Favoritbarnprogram? 
På senare år tycker jag att Nassim låter är sjukt roligt! När jag var liten tyckte jag mycket om Hjärnkontoret och Mumin.

7. Vilket inköp ångrar du mest? varför?
Jag kan verkligen inte komma på nått. Jag köpet väldigt sällan saker… Och om jag väl köper något så är det oftast väldigt genomtänkt.

8. Vad ångrar du att du inte köpte?
Jag borde köpt fler stora platsdjur som jag hittade på en loppis. Inte ofta man hittar såhär stora!

9. Vad längtar du efter?
Att få åka till USA direkt när skolan slutar. Dels för att det ska bli så himlans skoj, men också för att jag då kommer ha klarat av min utbildning på Berghs, och förmodligen lyckats få min bok till slutprojektet klar! Då ska det pustas ut! Och så längtar jag efter att ha tid att fixa i min fina nya lägenhet. Det får bli efter skolan och efter USA.

10. Vilken insekt skulle beskriva dig bäst? varför? (alltså inte om insekten kunde prata utan om du var en ; )
Svår fråga. En fluga kanske, svår att döda och flyger superfort. Det vore kul att flyga. Och kunna gå i tak. Maten kanske inte är så rolig dock. Men så länge jag slipper äta kött går det nog bra. 

11. Vem skulle du vilja överraska och varför?
Det kan jag ju inte skriva här heller, då sabbar jag ju hela överraskningen om personen skulle läsa? Men överraskningar är himlans bra! Oftast tycker jag att det är roligare att ge än att få. Men när det kommer till överraskningar får jag nog erkänna att jag tycker att det är snäppet roligare att få. Jag vill ge mig själv en överraskning!

Nu är ju tanken att jag ska passa vidare 11 frågor till 11 bloggar. Men jag får erkänna att jag knappt hinner läsa en endaste blogg nu när det är så mycket i skolan. Så jag tänkte att jag kunde passa vidare frågorna till dem som vill! Kommentera i kommentarsfältet om du vill vara med! De första 11 får vara med. Jag skriver upp frågorna i ett inlägg på söndag och länkar till era bloggar, så kommentera innan dess :)


6 kommentarer:

  1. ... och jag som väntar på maj månads bakgrundsbild :)

    SvaraRadera
  2. Elva frågor låter som en fin grej. Jag vill svara!

    SvaraRadera
  3. Ååh kuddarna! Broderibriljans. Tyckte mycket om första bilden, på ditt lilla podium, också. Fin kombination med duken, blomman, bilderna och glasbubblan.

    SvaraRadera
  4. Jag vill också svara på 11 frågor, var längesen jag bloggade nu känns det som...

    SvaraRadera
  5. Skulle gärna svara på frågorna! :)

    SvaraRadera